Fridhem intagningsprov...

Jaja, nu sitter man här hemma då efter en lång dag i svalöv efter intagningsprov till Teaterlinjen. 
          Man åkte dit så att man var där efter 8 och skrev in sig och fick sitt nummer. Hade samling plus uppvärmning och sen blev det att vänta tills man blev uppropad och tagen till juryn.
          De var väldigt trevliga och intresserade av att höra vad man framträdde med. Ingen kylig jury här inte! 
          Och sen blev det till att vänta i fyra timmar, vi åt bland annat lunch imellan. Sedan kom de med svaren fem över två och tejpade upp listorna på dörren om vilka som gått vidare. Mer än 35 minuter föresenat för de hade lovat att svaren skulle komma senast halv två, det måste ju innebära att de haft svårare beslut än vanligt. För de sa att de brukar komma till klockan halv två. Så det är ju alltid en tröst (Nej, jag gick inte vidare).
           Men blev jag besviken? Nej, inte särskilt. Jag hade inga särskilda förhoppningar och det var nog lika bra. Jag hade ingen brinnande lust heller kände jag (inget, Åh jag måste in på Fridhem!!!). Utan det kändes rätt lugnt fast jag hade självklart inte tackat nej te att komma in om jag kunnat.
            Däremot så gick Iskra från min klass vidare, till det andra provet som sagt. Jag hoppas att det går bra. 
           Men de tar som sagt bara emot cirka 25 från denna omgången, och vi var 90 st ändå, så det är rätt tuff konkurrens. 
            Jag upptäckte på bussen hem också att jag inte var säker på om teater var rätt för mig heller. Jag upptäckte att jag verkligen heller vill göra något med musik. Jag går se hur det går på tisdag då det är inträdesprov på Sundsgården, går det inte så vet jag att detta inte är något för mig kanske. 
              Jag har hört folk som tycker att jag är duktig, men det känns inte alltid bra. Med teater får jag alltid kämpa i motvind känns det. Med sången går det mycket bättre.
               Jaja, ha dt gött nu ska jag äta middag :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

ja här va den minsann :D

2009-01-11 @ 19:33:18
URL: http://kathrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0